maandag 10 oktober 2011

Zonnebloemplezier

In Almere staan op verschillende plaatsen veldjes vol zonnebloemen. Deze zijn door de gemeente gezaaid en mogen door de inwoners geplukt worden. Leuk toch?



Nu zijn de meeste zonnebloemen geplukt of (bijna) uitgebloeid, maar dat maakt ze juist des te leuker.
Vorige week ben ik gaan plukken. Snoeischaar mee, want met de hand krijg je ze niet afgebroken. En dit was mijn buit:



Een halve vuilniszak vol met uitgebloeide zonnebloemen. (de lieveheersbeestjes kreeg ik er nog gratis bij)
Uitgebloeid betekent: vol met zonnepitten. En die vinden de vogels heerlijk.
Dus ik leg de bloemhoofden met de pitten erin in de tuin en lok daarmee allemaal leuke vogeltjes.



Mijn enige probleem is elk jaar: hoe houd ik ze goed? Jammer genoeg gaan de bloemen toch snel rotten als ik ze wil bewaren. Het liefst zou ik de hele winter van die mooie bloemkoppen hebben om in de tuin te leggen.

Met een beetje zoeken vond ik ook nog een aardige bos zonnebloemen die nog wel geschikt waren voor in de vaas. En dat werd dit boeket, samen met roosjes die ik al had.



Een zonnige herfst in huis.

2 opmerkingen:

Katja (@Yane) zei

Wat een tof initiatief van de gemeente! Wat een leuke bos zonnebloemen!

Aankleedpopje zei

@Katja: Ja, dat is zeker een goed initiatief van de gemeente. Erg leuk.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...