zondag 4 december 2011

Ander boek en lieve nostalgische pannenlappen

Al een tijdje ben ik bezig in het boek over de 100-jarige man die op zijn verjaardag uit het raam klom en aan een avontuurlijke reis begon, maar dat boek is zo dik, dat ik pas iets over de helft ben.
Daarom heb ik besloten om even iets anders tussendoor te lezen.
Ik kreeg de tip van iemand op blogspot, ik weet helaas niet meer wie het was.  Het was Leentje.
Maar ik was gelijk erg nieuwsgierig naar het boek De grens. De debuutroman van de Finse schrijfster Riikka Pulkkinen.


Omdat ik me anders toch maar zou vervelen (ahummmm) ben ik er gisteren in begonnen en het begin vind ik in elk geval al boeiend.
De recensies over dit boek zijn ook erg lovend, dus dat belooft wat.
Ik hou jullie op de hoogte.

Verder wilde ik jullie deze foto niet onthouden:


Aan deze pannenlappen zit een verhaal vast.
Van 1977 tot 1980 woonde ik op een zolderkamer in Den Haag, boven de hospita, genaamd Juffrouw Stolk. Een oudere dame die nooit getrouwd was geweest en altijd 'in betrekking' en die zich daarom Juffrouw noemde. Zo'n lieverd!
Ergens tijdens die jaren heb ik bovenstaande pannenlappen van haar gekregen. Ze had ze zelf gehaakt.
In die tijd vond ik ze eigenlijk een beetje tuttig, maar ik heb ze altijd gebruikt en bewaard, omdat ze mij dierbaar zijn.
En nu, jaaaaaren later, zijn ze opeens weer helemaal hip. Grappig toch?
En natuurlijk nog steeds dierbaar en in gebruik. Met veel goede herinneringen aan de inmiddels overleden lieve en wijze Juffrouw Stolk.

4 opmerkingen:

Mimi zei

ahummm, vervelen??? ken je da dan??? veel plezier met je boeken ... knappe pannelappen, goed da je ze nooit weggedaan hebt! liefs, mimi xxx

zohra zei

Goed dat je die pannelappen nooit hebt weggedaan, lekker retro en nu echt helemaal in. Veel plezier met je boeken. Vond ik daar ook nog maar eens tijd voor.
Liefs Zohra

Stina zei

wat een lieve herinnering aan 'je juffrouw'.

gr Stina

Rachel zei

Wat leuk, de pannenlappen van Juffrouw Stolk, dat ze nog altijd bestaan en in je bezit zijn. Je zult wel blij zijn dat je ze nooit hebt weg gedaan.

Groetjes,
Rachel

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...