zondag 6 mei 2012

Retro.... jeugdsentiment....

Op mijn Facebook heb ik een map met oude foto's. Daar zat ik daarnet eens doorheen te bladeren en toen zag ik deze weer:


Mijn slaapkamer uit 1973, nog thuis bij mijn ouders. Wat een hippe accessoires en kleuren!
Het kastje met gordijntje was eigenlijk een door mijn vader gemaakt poppenhuis.

En deze:


Mijn bruin-witte keuken, horend bij mijn zolderkamertje in Den Haag.

En tenslotte:


Onze huiskamer in 1984. Inmiddels woonden we niet meer op het zoldertje, maar in een echt huis in Voorschoten. Alles balibruin. Met heel veel planten en een zwart-wit tv-tje. 

De foto's zijn nogal slecht. Dat komt doordat ik ze gefotografeerd heb met mijn telefoon vanuit mijn foto-album. Misschien zal ik ze nog eens inscannen als ik tijd heb.

Ik zie op de foto's zoveel dingen die nog ergens moeten zijn.... retro in eigen kast.

8 opmerkingen:

Jeanneke zei

O, wat heerlijk, er komt zóveel boven bij mij, nu ik jouw foto's zie. Ook allemaal vanaf '79 - '80 in Den Haag. Goeie ouwe tijd, echt waar!
Foto's zijn dan misschien verdwenen, of niet meer hier, maar goede herinneringen blijven en kun je voor eeuwig koesteren.
Heel leuk, dat je dit hebt laten zien.

Fijne zondag verder en groetjes,

Jeanneke.

Janina - Elke dag zaterdag zei

ZJo leuk en zo herkenbaar! En die hangplanten...zou er tegenwoordig nog iemand hangplanten in z'n huis hebben hangen??

Anoniem zei

Heel herkenbaar. Oranje, bruin en groen en veel planten.
Mooie herinnering!

Lieve groet,
Gerry

Mimi zei

super, k voel me net gekatapulteerd naar een totaal andere tijd ;-)
liefs, mimi xxx

Zaanse Zolder zei

Ha die kleurtjes, helemaal toppie ! En... komt me ook zo bekend voor hihi.

Willy zei

Leuk om even terug in de tijd te gaan. Ik dwaal zelf ook met mijn gedachten af naar die tijd.
Groetjes,

Moon zei

Haha, wat een geweldige foto's! Vooral met al die planten, dat was toen zo... heel bijzonder! Groetjes, Simone

De Merle zei

O, al dat oranje op de eerste foto. We moeten ongeveer van dezelfde leeftijd zijn, want op mijn kamertje was het toen ook allemaal oranje.
Oranje gebloemde gordijnen, oranje met zwart wollen sprei, oranje met wit bureautje, oranje met witte lamp en ga zo maar door.
Jammer dat ik er geen foto's van heb, maar nog wel in mijn hoofd :)
Dit was volgens mij ook in de visnetten en bollen periode.. ?! grijns

Fijne dag,
Karin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...