woensdag 7 november 2012

Een week zonder internet

Tjonge jonge, dat valt niet mee voor iemand die normaal heel wat uurtjes op het net doorbrengt. Vooral niet als er veel geregeld en uitgezocht moet worden. Dat gaat via internet toch allemaal lekker makkelijk.
Maar niet getreurd, uiteindelijk is het goedgekomen en ben ik weer online. Tijd om weer eens van me te laten horen hier dus.

In de afgelopen internetloze week heb ik natuurlijk niet stilgezeten. Wat heb ik dan zoal gedaan behalve een Zweeds huis kopen?
Onder andere een paar keer naar Växjö heen en weer rijden. Dat is de dichtstbijzijnde stad waar alle grotere winkels te vinden zijn. (geen Ikea helaas) Toch iets meer dan een half uurtje enkele reis. Dus best tijdrovend te noemen.

En wat deed ik zoal binnenshuis?

Heel veel dozen uitpakken en voor de spullen die daaruit komen een plekje zoeken, wat nog niet voor alle spullen gelukt is, zoals je hier kunt zien.
Lege dozen opstapelen.
De laatste appeltjes van de appelboom in de tuin schillen.
En daar een appeltaart van bakken. In een ovenschaal, omdat de bakvorm nog in een onbekende doos zit.
Een vogelvoederding ophangen en kijken naar de vogels die daar op af komen. Nog geen vogels ontdekt die we in NL niet hebben.
Aan de zijkant van het huis uit het raam kijken, waar het uitzicht nu niet zo mooi is, omdat er nieuwe riolering wordt aangelegd. Maarrrrr.... er gebeurt nu wel iets in de straat. En dat zal vaak niet het geval zijn. ;-)
Was ophangen in mijn eigen waskelder. Daarover later misschien nog wat meer.
Noodzakelijke nieuwe spullen kopen. Èn die in elkaar zetten.
Bladeren in een bij de Loppis gevonden bundel Zweedse damestijdschriften uit 1949.
Lezen in een boek dat ik geleend heb van mijn zus en in een Zweeds boek dat ik cadeau kreeg van 'onze' oude buurvrouw.
Verder haken aan het project waaraan ik een maand geleden begon. Het einde begint te naderen. Maar het is nog steeds leuk om te doen.

9 opmerkingen:

Anoniem zei

die appeltaart ziet er in deze vorm ook erg mooi en en het gaat denk ik net zo goed
die appeltjes wow dat van je EIGEN boom
ENKELE dozen nog te gaan, maar ik denk dat je al heel hard gewerkt hebt, lekker even weer haken.....je gaat je helemaal settelen en dan die kelder wie heeft dat nu is toch helemaal prachtig!!!! lieve groet jenneke

Miss Creatuurtje zei

Wat ben je goed bezig geweest! En voel je je al een beetje 'thuis'? hihii een vogelvoederding :-) Maar je hebt gelijk, als grote natuurliefhebber direct voor de natuur zorgen. Ik denk dat we nog veel mooie foto's gaan te zien krijgen. En wauw, boekjes uit 1949! Keitof!

Zaanse Zolder zei

Ik vind écht dat je het juist allemaal heeeeeeeeel snel geregeld hebt hoor. Volgens mij heb je een heerlijk huis met een heerlijke tuin. Oh die boekjes, hoe leuk is dat !

Moos zei

Zo te zien toch je draai al aan het vinden meis!

Wat ziet het er allemaal al huiselijk uit!!!! Oke misschien nog wat dozen te gaan maar toch .... helemaal en steeds meer jouw stekkie!!!!!
Heerlijk!!!!!!!

Die bladen uit 1949 ..... wat een genot moet dat zijn om door te bladeren!!!!!

Anoniem zei

Je bent zeer gevarieerd bezig Ria!
Er staan wel heel veel dozen, maar zijn er al meubelen?
Ik hoop dat je snel je draai vindt!

Lieve groet,
Gerry

Jacqueline zei

Zo... in al die drukte zelfs nog tijd om zo'n heerlijke taart te bakken!
En lekker te haken! Succes verder met het alles een plaatsje geven..

Angeline zei

Ohhh wat ben je al goed bezig zeg op je nieuwe stekkie!Zo te lezen en zien heb je er al aardig je draai gevonden...mooi!Die appeltaart ziet er goed uit,het water loopt me in de mond en vanuit een ovenschaal zal hij niet minder smaken denk ik zo;-)Succes nog met de laatst spullen een plekje te geven,goed ook dat je ook je 'vrije tijd'even neemt en niet als een dolle door blijft gaan,daar zou ik dan weer last van hebben,maar ben dat gelukkig ook wat aan het afleren,je leeft tenslotte maar 1 x!:-)

groetjes en tot blogs!
Angeline

Poesie Oh Hi! zei

Oef wat een stapel dozen zeg! Veel werk maar aan de andere kant ook wel weer leuk. Op je gemak alles uitpakken en een plekje geven. Je appeltaart ziet er heerlijk uit! Zelfs in een ovenschaal :-) Werkt prima toch? En de smaak zal er denk ik niet minder om geweest zijn. Haha dat is inderdaad niet zo'n gezellig uitzicht op de straat. Helemaal omdat het ook daar herfst is en alles een beetje kaal en grauwig aan het worden is zo te zien. Maar ach, riolering is toch best wel handig. Stel je eens voor dat je zonder zit! ;-P Trouwens, dan zeg je dat ik van die toffe vondsten doe maar die Zweedse damestijdschriften mogen er ook zijn zeg! Die advertentie en die foto zien er al zeer veelbelovend uit! Nou pfjieuw heel verhaal getypt, ga er maar eens een eind aan breien (want haken kan ik niet haha). Tot blogs!

Willy zei

Zo wen je het snelst, meteen aanpakken en ook al heerlijk gebakken. Half uurtje Vaxjö valt toch mee voor Zweedse afstanden. Succes met spullen uitpakken, ik had je graag even geholpen en niet alleen voor de appeltaart ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...