maandag 12 november 2012

Niet zo lekker

Het moest er natuurlijk van komen; na alle enthousiaste berichten nu een wat minder vrolijk geluid. De afgelopen paar dagen voel ik me namelijk niet zo lekker. Een beetje grieperig, denk ik.
Dus jammer genoeg zijn mijn activiteiten op een heel wat lager pitje beland.
Ik heb nog wel een klein beetje verder geschilderd.

Bijna was ik te laat met een foto maken. Ik had al een klein stukje geschuurd.
Helemaal geschuurd.
Klaar om te gaan schilderen. Op de keukentafel deze keer. Moet kunnen toch?
De hele onderkant met 1 laagje verf bedekt.
Een bijzettafeltje.
Samen met de 2 plankjes die ik de vorige keer schilderde, kocht ik dit tafeltje op de veiling waar ik nog meer over zal gaan vertellen. Voor maar 35 kronen. Dat is iets meer dan 4 euro. En dat was gelijk mijn duurste aankoop. Hihi.

Ik ben nog wel zaterdag naar de Loppisschuur van de Lions in Tingsryd geweest.

Die is elke zaterdag open van 10 tot 13 uur. De plaatselijke Lions Service Club zamelt spullen in die daar verkocht worden. Met de opbrengst worden goede doelen gesteund.
Ik had er de vorige zaterdag al een kast, een bed en een bank gekocht. Die keurig netjes door 3 Lions-meneertjes thuisbezorgd werden.
Maar deze keer had ik niet genoeg zin om echt goed te kijken of er iets voor mij bij zat.
Ik kocht nog wel een setje kaardborstels voor een vriendin in Nederland die daar hopelijk heel blij mee gaat zijn.


Op zondag ben ik weer naar de veiling geweest en heb ik een paar meubeltjes erbij gekocht.
Voor de rest rommel ik in een laag tempo maar wat aan in huis. Er is nog meeeeeeeeer dan genoeg te doen. Ik ben pas ongeveer op de helft met het uitpakken van de dozen. Dus dat gaat deze week niet eens af komen, vrees ik. Nou ja, wat erin zit, zal vast niet bederven en ik zal het ook niet heel erg missen als ik weer in Nederland ben. Dus dat komt dan later wel weer.

Toen ik vanmiddag mijn afval ging wegbrengen naar de buurtcontainers een stukje verderop in de straat (handig om nergens zo'n grote klikobak in je eigen tuin te hebben staan, waar je op tijd aan moet denken om die aan de weg te zetten), kwam ik mijn buurvrouw tegen. Het was er nog niet van gekomen om haar uit te nodigen voor een kop koffie.
Maar dat probleem werd snel opgelost: zij nodigde zichzelf uit voor a.s. woensdag. :-)
Het is mij nog niet duidelijk of dat nou een Zweedse gewoonte is, hihi.

Morgen heb ik afgesproken met de Nederlandse vrouw die mij via de mail benaderd had en die ook sinds kort in Tingsryd woont. Ik hoop dat ik mij dan goed genoeg voel, want het lijkt mij heel leuk om hier iemand te leren kennen.
Het begin daarvan lijkt er te zijn. Gezellig!

15 opmerkingen:

Jeanneke zei

Doe kalm aan en alleen de leuke dingen; niks moet, niet vergeten!
Leuk, die nieuwe contacten met buuf en andere Nederlandse dame. Hoop dat je snel weer uit de lappenmand bent.
Groetjes,

Jeanneke.

maarnietvangrijs zei

Wauw wat een avontuur zeg, je bent al verhuisd!! Veel beterschap en hopelijk snel genieten van alles!!

Anoniem zei

he wat sneu dat je helemaal niet lekker bent al een paar dagen, en dan toch nog aan het verven geweest, doe even kalm aan joh!!je tafeltje is wel heel erg leuk geworden, buufke in nederland zal wel blij zijn met het kado wat je speciaal voor haar hebt gekocht, en die dozen juist die lopen niet weg

lieve groet jenneke

wannesraps zei

echt een geweldig tafelke!!!
Maren (hoemmelke.blogspot.com)

Miss Creatuurtje zei

Even een lager pitje kan ook geen kwaad. Waarschijnlijk heb je ook wel een beetje last van alle gebeurtenissen de laatste tijd en dan nu eindelijk in je stekje zitten. Ik wens je veel beterschap! Die loppis lijken me echt heel erg fun. Geniet van het koffiedrinken!

Busje vol bijou zei

Rustig aan!!
Joh je woont er al,wat een beleving.
En leuke spulletjes hoor!
X

Zaanse Zolder zei

Je hebt het ook zó druk gehad ... nu even rustig aan dus.

Linda zei

Wat spannend om al je ervaringen te lezen maar doe nu maar even rustig aan, alles op zijn tijd!!

Poesie Oh Hi! zei

Oww dat tafeltje is echt heel tof! Ben verliefd op dat soort taps-toe-lopende-pootjes :-) Maar vind je het gek dat je een beetje grieperig bent? Als ik je berichten zo lees ben je constant ontzettend druk! Je moet ook wel een beetje tijd vrijmaken om wat uit te rusten hoor. Het is niet niets dat verhuizen! In ieder geval beterschap, ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt!

Lief en Mooi zei

Je tafeltje is leuk! Ai dat is vervelend. Beterschap, neem je rust!
Veel liefs Talitha ♥

Anoniem zei

Vervelend dat je ziek bent. Misschien een beetje meer vatbaar na alle drukte.
Leuk om nieuwe contacten op te doen. En goede buren is best wel belangrijk.
Doe het rustig aan, Ria!

Lieve groet,
Gerry

Moos zei

Rustig aan meisie!
Het is ook allemaal niet niks die hele verandering waar je nu midden in zit!!!!!

Willy zei

Hopelijk voel je je snel weer beter. Dat schilderwerk loopt niet weg, dus doe het rustig aan. Leuk dat je bezoek krijgt. Groetjes,

Evelien zei

Hoi Ria,
Hopelijk voel je je vandaag iets beter. Ik kan je in ieder geval leuk nieuws vertellen....
Jij bent een van de gelukkige winnaars van mijn give away! Mail je mij even je adres? eveliendb at gmail. com

Groetjes,
Evelien

Vlinderknoopje zei

Ik hoop dat je intussen beter bent!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...