zondag 14 april 2013

Leuk idee (niet van mij hoor)

Na alle enthousiaste voorspellingen van het weer van vandaag, deed ik heel hoopvol het rolgordijn omhoog toen ik wakker was. Maar tot nu toe is het nog steeds heel bewolkt en heb ik pas een paar keer het zonnetje daar doorheen zien piepen. Heel eventjes.
Het is niet koud, maar ook (nog????) niet lekker genoeg om buiten te zitten.
Dus zit ik nog maar even binnen en schrijf een blogberichtje. :-)
Met een heel rood hoofd door alle lieve dingen die over mij gezegd worden door diverse blogmadammen.


Als ik dan toch bij de laptop zit met een kopje koffie (of thee), dan lees ik natuurlijk ook gelijk even een paar blogjes. En zo kwam ik terecht bij Tante Jannie (waar ik een groot fan van ben) en die schreef weer een stukje over het idee van Suus.

Suus heeft het blog A spoonful of smiles. En ik moet eerlijk bekennen dat ik daar nog nooit geweest was.
Eens moet de eerste keer zijn toch?

Suus heeft een ideetje en dat vind ik wel een leuk ideetje, dus ik heb me ook aangemeld.
Dit schreef ze op haar blog:

Soms raak ik uren verdwaald op internet, ik begin met iets op te zoeken en vlieg van de ene mooie site naar de andere, het ene moois volgt op het andere. Sites als welke.nl, pinterest, blogs.. het is een verzameling van enthousiasme, ideeen, linkjes om op door te klikken, om vervolgens weer in een nieuwe wereld terecht te komen met weer mooie linkjes. Ik las het onlangs ergens mooi verwoord.. 'bloggen, internet, het is alsof ik mijn eigen tijdschrift samenstel, waar ik uren in kan kijken en lezen. maar dan een die nooit uit is, oneindig veel lees en kijkplezier.' Dit weekend gebeurde het weer, ik keek 'even' op welke.nl en voor ik het wist waren er 3 uur voorbij gegaan.
Dit bracht mij op een idee, ik zou graag het 'kleine kunstwerkjes project' willen starten. Tijdens mijn internet zoektocht zag ik allerlei verschillende zelfgemaakte kunstwerkjes voorbij komen, of het nu cupcakes, kaarten, kasthangers, collages of haakwerkjes zijn, het zijn stuk voor stuk mini kunstwerkjes die het waard zijn tentoongesteld te worden! Ik zou graag zoveel mogelijk linkjes naar kleine kunstwerkjes willen verzamelen waar ik dan een mooie foto-collage van wil maken met links naar jouw website, blog, facebookpagina.  Zodat deze collage als het ware een soort interactieve reclame/inspiratie poster is naar al jullie eigen site's, online winkeltjes, blogs. Ik hoop dat jullie hier enthousiast van worden, en willen volgen/delen zodat we elkaar kunnen helpen om zoveel mogelijk moois bij elkaar te verzamelen en aan zoveel mogelijk bezoekers, creatieven, inspiratiezoekers, enthousiastelingen onze kunstwerkjes te laten zien. Wat vinden jullie ervan?

Ik heb mijn molentje voor E aangemeld en nu maar afwachten of dat ook in de categorie klein kunstwerkje valt. 
Misschien vindt iemand van jullie het ook leuk om mee te doen. Ik zie in elk geval altijd een hoop kunstwerkjes voorbij komen als ik op jullie blogs kijk.

Nu ik toch reclame aan het maken ben, heb ik nog een andere tip.
In mijn tas was het altijd een chaos. Alles raakte telkens weer door elkaar en de kleine dingen belandden altijd onderin. Met een hoop gezoek en irritatie tot gevolg.
En daar heb ik een oplossing voor gevonden.


De tas-organizer.
Ik vind het een ideaal ding. Alles heeft nu een plekje en blijft daar ook.

Ik geloof dat het bedoeld is voor vrouwen die regelmatig van tas verwisselen. Dat ben ik niet, maar ook voor mijn doel is het perfect.


Ik kocht het voor maar 3 euro bij de Primark.
Ze hebben ze ook in doorzichtig plastic en in het zwart.

Einde reclameblok. :-)

Ik zag trouwens tijdens de Creapowerdag dat een aantal dames ook zo'n soort tasje in gebruik hadden voor al hun naaispuletjes. Dat zag er ook heel handig en overzichtelijk uit.

6 opmerkingen:

marmarel zei

Wauw, wat een gave tas! Ik heb al van meerdere kanten gehoord dat ik toch ook echt eens naar de Primark moet, dus wie weet...
Ja, leuk blog he, ik heb ook wat gestuurd. Ik weet wel zeker dat jouw molentje ook onder deze categorie valt! :-)

Anoniem zei

Ben ook lid geworden van a spoon full of smiles; is echt een super leuk initiatief.
Ook hier komt er af en toe een miniem streepje zon...zo anders dan voorspeld.
..en wat een super ding zeg die inzettas, herken het probleem van zoeken naar je spullen, dus
moet maar even tijd vrijmaken om naar de Primark te gaan, ze zitten helaas niet hier in de buurt:(
Nog een fijne zondag!
groetjes,
Letty

Lovely Tough Cookie zei

Hoi Ria,
Ik loop een beetje achter met lezen. Je hebt het over lieve blogmadammen, maar dat ben jij ook!
Al die lieve reclame voor anderen en mijn PIF op jouw blog, dank je. :)

Ziet er handig uit die tassenverdeler. Ik hoor meer goede verhalen over Primark, helaas zit er hier geen in de buurt.
Fijne avond!

Poesie Oh Hi! zei

Tsjah het viel qua zon ook een beetje tegen bij ons. Het was zeker niet koud maar de zon kwam er pas rond 18:00 uur door. Ja, dan ga ik niet meer naar het park fietsen...

Handig he die tas-organizer! Ik heb hem zelf een poosje geleden ook gehaald bij Primak. Helaas hadden ze toen niet deze vrolijke kleur en moet ik het doen met een zwarte maar och...

Juliëtte zei

Wat een mooie tas!
Lijkt me erg handig!
Zeker voor knutsel smurfen, zoals wij.
Wat een leuk idee om kleine kunstwerkjes in het zonnetje te zetten.
Je mag altijd foto's van mij gebruiken hoor!

Veel liefs, Juliëtte

Suus-aspoonfulofsmiles zei

hoi lieve Ria,
Druk,druk,druk dus ik lag een beetje achter met reageren en bekijken.. daar wil ik altijd wel even goed de tijd voor nemen namelijk.. en toen ik op jouw blog terecht kwam zag ik gewoon iets over mezelf staan! wat ontzettend lief dat je iets over mijn blog schrijft! wauw, Dankjewel! en ontzettend leuk dat je meedoet met het 'kleine kunstwerkjes project'! liefs Suzan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...