zaterdag 11 mei 2013

Bezoek uit Nederland

Gisterenmiddag was ik op mijn veranda aan het schilderen toen ik de postauto hoorde aankomen en stoppen bij de brievenbussen naast mijn tuin. En ik dacht dat ik het geluid van mijn brievenbus hoorde.....
Dus toen de postauto uit het zicht verdwenen was, ging ik snel kijken.
Want zo vaak krijg ik hier geen post.

En ja hoor, er lag bezoek uit Nederland in mijn brievenbus!


Een Zaanse kabouter.
En hoewel hij helemaal geen handen heeft, was hij toch niet met lege handen gekomen.
Hij bracht allemaal leuke dingen mee.


De Hollandse tas en het zadelhoesje heb ik geruild met Sylvia van Zaanse zolder.
Nou ja, heb ik geruild..... Ik heb nog niks teruggestuurd. Maar dat komt nog wel.
Misschien vind ik hier bij de een of andere loppis wel een Wilde-zwijnen-memory. ;-)

En Sylvia zou natuurlijk Sylvia niet zijn als ze niet wat meer in de envelop had gedaan dan alleen de tas en het zadelhoesje.
De Zaanse kabouter dus en een kaart gemaakt van een boekillustratie en..... memorykaartjes.
Heel toepasselijke memorykaartjes.
Vooral deze natuurlijk:


Haha, die krijgen een ereplaatsje naast mijn jachttrofee.


Nu ik het toch weer een beetje over haken heb, denk ik opeens aan het blog van
Angeline, Mijn eigen plekkie.
Zij maakte een mooie plaid van 400! rondjes.

deze foto komt van het blog van Angeline

Over elk rondje deed zij 5,5 minuten.
Dat leek mij zo razendsnel. Dus ik vroeg haar het patroontje van het rondje en probeerde het ook eens.


Alleen al om de magische ring te maken heb ik een half uur research moeten doen. ;-)
Tot nu toe was die me nog nooit gelukt.
Maar op het blog van Annemarie vond ik een tutorial waarmee het mij eindelijk ook lukte.
En na wat oefenen kostte het mij alleen al meer dan 5,5 minuten om 12 stokjes in die magische ring te haken. 
Mijn record (tot nu toe, ik weet niet of ik me aan nog meer van deze rondjes ga wagen) was 11 minuten. 
Gewoon het dubbele van Angeline dus. :-(
Ik geloof dat ik ook met haken nogal traag ben, zoals met heel veel dingen. 
Het hoort bij mij, zullen we maar denken.

Ter aanvulling: ik ben niet van plan om zo'n plaid te gaan maken hoor.
Dat is voor mij een veel  te bewerkelijk project.

Tenslotte nog even iets heel anders wat ik graag met jullie wil delen:


De zonsondergang van eergisteren.

En ook gisteren was het hier weer een prachtige dag. 
Dus nooit meer denken dat het in Zweden altijd koud is, hè? ;-)

12 opmerkingen:

Anoniem zei

ahhh joh niet iedereen is even snel ..maakt niets uit zou je het dubbele er over doen maak je deze plaid nog kei snel!!! wat is ie mooi he

en wat een leuke zaanse post heb je gekregen

liefs jenneke

Linda zei

O, wat lief van Syl om er meteen weer zo'n mooi pakketje van te maken.En gewoon doorhaken,hoor, ieder in zijn eigen tempo!!

Marino zei

Hahahaha ik ook traag met haken hoor. Vind haar record ook wel erg snel. Maar 400 rondjes, pfff. Ga jij dat nu ook doen?
Je lucht is weer prachtig, liefs!

Mama Maai zei

Ja en aaaarghhh.... Marino ben ik dus (of eigenlijk mijn Lief;) Weer eens verkeerde account ;-)

Es zei

Wat een heerlijke post nam de Zaanse kabouter mee zeg....En als er één niet snel kan haken dan ben ik het hahaha dus in mijn ogen heb je nog een recordtijd!
Mooie zonsondergang.....en dat het in Zweden warm kan zijn dat wet ik nog van de kampeervakanties met mijn ouders alweer lang geleden....Prachtig land en lieve mensen ook.
X Es

Katrientje vanalles zei

wat een leuke spullen bracht de kabouter mee!!!

Anoniem zei

Wat word je steeds heerlijk verwend! Geniet er maar echt van.
En om zo snel te kunnen haken moet je het heel veel doen, oefening baart kunst. Mijn moeder kon ook altijd heel snel breien, dat niveau heb ik ook nooit gehaald. Houd het gewoon bij jezelf, dan heb je er plezier in.

Lieve groet,
Gerry

miekemoeche zei

wat een schattig kaboutertje kwam helemaal naar Zweden ! Prachtig! Fijn om zulke post te ontvangen. Geniet maar van alles, ook van het "trage" haken...hihihi, grappig dat je de chronometer erbijhaalde...is nog nooit bij mij opgekomen. (durf ik niet te doen, want ik ben héééééééééél traag!)
lieve knuffel vanuit het kille, miezerige Belgisch Limburg
Hilde

Zaanse Zolder zei

Hoera, de kabouter is aangekomen :-). Die plaid is prachtig hè, ga jij dat nu ook maken?

Miss Creatuurtje zei

Hahahah, die Syl heeft echt wel héél toepasselijke kaartjes meegestuurd met die knoddige toffe kabouter! :-) Mja, ik denk ook dat Angeline in sneltreinvaart kan haken :-) Mooie zonsondergang in je prachtige landje daar!

Angeline zei

Wauw die zonsondergang...PRACHTIG!Je Zaanse post is ook erg leuk,lief die kabouter...die past daar wel mooi in Zweden om de een of andere manier vind ik(waarom..?!?!?!)Ik weet niet of het scheelt dat ik de Clover Amour haaknaalden aangeschaft heb enige tijd geleden,ha,ha...maar die vind ik zooo fijn haken,misschien dat ze een beetje 'turbo'zijn dan,ha,ha....maar wat maakt het uit hoe lang je over iets doet...zolang je er maar plezier aan beleefd,daar gaat het tenslotte toch om;-)Ik hoop dat die wilde zwijnen van de plaatjes niet weer je tuin om woelen,zo'n kleintje ziet er wel heel schattig uit!

Poesie Oh Hi! zei

Wat een leuk pakket van Sylvia! Ik begrijp soms ook niet hoe het kan dat zoveel dames zo snel kunnen haken hoor. Ik kom al wel lekker op stoom maar om het nu echt turbo-haken te noemen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...