woensdag 22 juni 2016

Deel 1: Rostock - Satow

Hoewel Duitsland een groot land is, hebben ze daar eigenlijk maar weinig zeekust. Alleen in het noorden grenst het land aan zee.


Best een bijzonder stukje Duitsland dus daar. Hoogste tijd om het eens te gaan bekijken.

Bovenaan mijn lijstje van plaatsen waar ik langs en/of doorheen wilde rijden stond Nienhagen.
Op weg daar naartoe kwam ik al de eerste wegafsluiting tegen. Deze was met aangegeven omleiding. Heel fijn.
Het landschap zag er vriendelijk uit. Het deed mij denken aan Zuid-Zweden en aan Denemarken.
Open en een beetje heuvelachtig. En met heel veel bloemen in de bermen.


Het dorpje Nienhagen was een vriendelijk toeristenplaatsje.


Ik kon de auto niet vlakbij het strand parkeren dus kon ik daar niet naar de zee kijken. Op naar het volgende plaatsje dus maar.
Op weg daar naartoe kwam ik langs een natuurreservaat.



Daar was een klein parkeerplaatsje, dus kon ik even stoppen en een kopje koffie drinken.

In Heiligendamm kon ik wel even een kijkje bij de zee nemen.



Daarna reed ik nog langs de kust naar Kühlungsborn en ging via Bastow op weg naar Neubukow, zoals het op mijn lijstje stond.
Ik had gehoopt dat je vanuit de auto de zee kon zien, maar dat was niet het geval.
Hier was ook veel bos. Prachtig.
In Bastow aangekomen bleek de weg naar Neubukow afgesloten. Geen omleiding te bekennen en ook mijn TomTom stuurde mij de hele tijd in kringetjes rond. Na een paar rondjes door het dorp gereden te hebben, besloot ik dan maar om een stukje terug te rijden en dan via Kröpelin richting de snelweg te gaan.


Ook dat was een mooie route, door bossen en velden.

In Kröpelin ben ik nog heel even gestopt om deze foto's te maken:



Vlakbij Bastow lag er een dood hertje langs de weg. Zo zielig.
Maar toen ik tussen Kröpelin en de snelweg nog even stopte om foto's van het landschap te maken, stond daar zomaar als cadeautje een levend hertje te grazen. Mijn telelens lag helaas ergens onbereikbaar in de auto, maar als je goed kijkt, kun je het hertje ontdekken. :-)


Ik snap dat dit gebied aan de kust een aantrekkelijke plek is voor Duitsers om op vakantie te gaan. Het is mooi en er is zee en strand. Maar ik vond het er een beetje te toeristisch en te druk. Leuk om doorheen te rijden en even te bekijken. En dat heb ik nu dus gedaan.

1 opmerking:

Christine W zei

Wat leuk om zo je reis mee te maken. Mooie foto's!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...